October 30, 2009

inikah jodoh?

Mesti anda tertanya-tanya kenapela una wat tajuk entry kali ni kn..
INIKAH JODOH??
semestinyalah sebab una nk berkongsi dengan anda serba sedikit tentang jodoh..ewah una,dah pandai cakap pasal jodoh skang..gatai nk kawen da ke..sabar-sabar..una blum pn nk kawen ag,masih menunggu jodoh dtg..ha,una x arif pn tentang jodoh ni..mama lg arif sebab mama partyme bg ceramah kursus kawen pade ujung2 minggu..just nk sentuh skit je..nk ckp lebey2,tny mama una..kih3..tbe2 je nk ulas sebab kt facebuk kwn2 ex-h2p1(kmns) dok sebuk ckp pasal kawen..hehe..

emm..dlm mencari pasangan idup ni bukanlah sesuatu hal yg mudah..ia memerlukan pertimbangan hati,fikiran dan perasaan…oh mestilah sebab sume org ade hati dan perasaan kn..prosesnya juga bukan mengambil sehari dua sebaliknya memerlukan waktu supaya dapat mengenali sikap dan kerasian bersama…kadang-kadang ade terfikir "mungkinkah dia jodoh aku"..huhu..wait n see la..berkawan pn bia berpada...jgn lebey2..

Ada org mudah dpt jodoh..dgn usaha sedikit je tp dh suratan jodoh mereka pn kawin…
Ada orang mungkin seperti terjatuh ke lubuk emas tiba-tiba je ade anak raja datang meminang..
Ada orang tibe2 dilamar org yg tdk dikenali tanpa ade useha ape2 pn..
Ada orang berkahwin atas dasar keluarga..dan macam2 lagi lah........

inilah dinamekn jodoh..:)

Sebab jodoh kita telah pun ditentukan oleh tuhan.Bila tuhan menghalangi sesuatu kerana kehendakNya, sudah tentu halangan tersebut merupakan “sesuatu yang terbaik”, kerana tuhan Maha Mengetahui..jadi jgn risau kenapa bukan dia jodoh kita..


camne plak ek kalau bertahun-tahun cintun lamenye,kawen 10 hari je dah bercerai??
ha,i2 una pn xtau nape..tp,setiap yg terjadi ade hikmahnye kn..

camne plak ek,bile da bercintun..pegang sane,pegang sini..merayap sane,merayap sini..da habes semua kene explore pas2 x kawen pn..haha..oh no,una sgt tdak suke ini..hope tidak terlibatlah..

camne plak ek kalau da berkawan..jage adab sume..family dah tau n da bg greenlight pn..pas2 nk jumpe kene minx izin org tua dlu.. pas2 x kawen jugak..haish,2 maknenye xde jodoh lah namenye...ape boleh buat..dah terlambat..

una dah trase yg una merepekla..jd,anda sendiri pn tahu yg jodoh 2 di tangan tuhan,cume siapa dan bila i2 kite xtau lg..yg dah slamat 2,alhamdulillah la..yg bakal plak.semoge berbahagia...yg blum jumpe lg..sabar...(buat laki)kumpul dulu duit,beli jet pejuang dulu(bak kate rumate una,tain)beli kete,beli umah dlu nk sare ank org 2..jgn main2..

oh ye,kawan2 jgn lupe jemput ea klu buat kenduri!!hehe..

p/s-->cincin same cume ketebalan berbeze????ni pn jodoh jgk..kami dipertemukan disini atas dasar cincin kah?????????hehe

5 comments:

Iezati Najlaa said...

wah, ade doa

Husna Najihah said...

sile ambil..:)

Amal Athirah said...

Assalamualaikum, una :)
entry yg best..tp lagi best kalau org yg menulis tu realisasikn..hehe, gurau2 je..

Jodoh pertemuan ALLAH tentukan..teruskan berdoa moga dipertemukan jodoh kita..sesungguhnya perempuan yang baik untuk lelaki yang baik..begitulah sebaliknya..usah kita mengidamkan lelaki sebaik Abu Bakar As-siddiq atau perempuan semulia fatimah az-zahra jika kita sendiri tidak perbaiki diri kita terlebih dahulu untuk menjadi hambaNya yang soleh dan solehah :)

selamat beramal!

rindu una..thun dpn kita jumpa, insyaALLAH :)

madihah said...

jodoh...hhmm...kan best kalu kita tahu jodoh kita sapekan...tp i2 sume kuasa ALLAH....

Husna Najihah said...

to amal..thanx 4 ur comment amal..betol...laki baik tuk perempuan yg baik..;)

lame x jumpe..yela dr. amal kn kt s'wak..heheh..if ade kelapangan kite jumpe lg..

to k.madi..haah kn,tp 2 sume mase dpan DIA yg tentukan..saba la..the rite person will coming:)

SO : 200509

Lets join me!

Nur Kasih

Lewat ini ku rasakan..Kasih kian ku dambakan..Resah hati yang ku pendam.. Pada takdir dan harapan..Detik waktu dan suratan..Siapa tahu ketentuan..Ku mencari cahayanya..Dalam bayang kegelapan..Nur kasih Nur kasih
Nasib hidup dan pilihan..Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan..Dalam maya kesamaran
Nur kasih Nur kasih..Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki..Sinar pasti Janji suci yang abadi
Ooo kasih..Nur kasih Oh nur kasih Nur kasih
Aku kembali kerana..Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti..Janji suci yang abadi
Nur nur ya nur kasih Nur ya nur kasih

Nur nur kasih Nur kasih....


THANX JENGUK2 BLOG UNA ;)