August 16, 2011

mari bermuhasabah bersama:)

-doa ketika demam-

Sakit boleh datang dalam pelbagai bentuk..tak kiralah sakit dari segi fizikal/luaran mahupun sakit dalaman..yang mana lagi sakit ye agaknyer?sakit kene pisau kat jari atau luka di hati?22 luka tue...

22 sakit cumenye nampak dan x nampak...una penah dengar orang kata sakit di hati lagi SAKIT dari luka di jari...emm..sejauh manakah betolnye itu ye??bg yang pernah merasai mungkin tahu bagaimana sakitnye...mungkin juga dalam situasi berbeza....

yang hairannya kenapa kita bila susah je baru nak ingat Allah sedangkan DIA x pernah melupakan kita..bila senang,pernah tak kita jadi hamba yang bersyukur?kejayaan yang diberi..kebahagiaan yg dirasai..kekayaan yang dikasi...pernah tak kita ucap alhamdulillah sebagai tanda terima kasih kepadaNYA..pernah tak bersyukur di kala sihat..tapi apabila failed...apabila kecewa ditinggalkan...apabila kecewa dikhianati kawan..apabila difitnah...muflis...diuji dengan sakit itu ini...masa tue,bila Allah dah tarik balik apa yang dipinjamkan barulah kita nak sedar betapa perlunya Allah saat itu..betapa baru nak buat solat taubat,solat hajat semua....padahal DIA sentiasa bersama kite..

perlu ke bangge dengan harta yang ada...dengan duet yang berjuta dalam bank?kenapa ada golongan kaya dan miskin?kenapa x semua je kaya?Allah maha Adil....setiap kejadian dan kehidupan yang dicipta ada hikmahnya...yang kaya perlukan si miskin,yang miskin perlukan si kaya...kerana harta yang dimilik adlah milik Allah untuk dikongsi pada yang berhak...


-->ayyooo una...itula una bile da x sehat,mate pedih,idung da meleley..perit ank tekak baru nak bermuhasabah diri...harini keje una buat report polis tuk ic n asb buk yang hilang...esok,amik ic,buat simcard baru...hp pon hilang...hp baru?xde bajet la plak..dugaan sakit n hilang harta..sakit itu rahmat dan penawar dosa....klu tgk2 una ni lalai ingat2 kn la una ea;)

~~Ya Allah ampunilah dosa2 kami yang lalai ini~~
~~Peringatkanlah kami jika kami tergolong dari kalangan yang lalai Ya Allah~
~~Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pengampun lagi maha mengasihani~

SO : 200509

Lets join me!

Nur Kasih

Lewat ini ku rasakan..Kasih kian ku dambakan..Resah hati yang ku pendam.. Pada takdir dan harapan..Detik waktu dan suratan..Siapa tahu ketentuan..Ku mencari cahayanya..Dalam bayang kegelapan..Nur kasih Nur kasih
Nasib hidup dan pilihan..Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan..Dalam maya kesamaran
Nur kasih Nur kasih..Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki..Sinar pasti Janji suci yang abadi
Ooo kasih..Nur kasih Oh nur kasih Nur kasih
Aku kembali kerana..Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti..Janji suci yang abadi
Nur nur ya nur kasih Nur ya nur kasih

Nur nur kasih Nur kasih....


THANX JENGUK2 BLOG UNA ;)